- Playing with wonders: Objects, role-playing games, and the cultural legacy of Bispo do Rosário for the city of Rio de Janeiro, kirjoittajina Rian Rezende ja Denise Portinari, kertoo Bispo do Rosárion töistä innostuksensa saaneesta tarinankerrontamuodosta. https://journals.uu.se/IJRP/article/view/354
- Video games as rites of passage: Exploring liminal rhetoric in Oxenfree, kirjoittajana Helisa Hallamaa, tiivistää tyttöyttä käsittelevän tutkimusartikkelin. https://www.tuni.fi/playlab/video-games-as-rites-of-passage-exploring-liminal-rhetoric-in-oxenfree/
- Experiencing China’s intangible cultural heritage in role-playing games: Comparative studies between MMORPGs and larps, kirjoittajana Yuqiao Liu, kertoo valtavista verkkopeleistä ja elopeleistä kiinalaisen kulttuurin säilyttäjinä. Esimerkiksi uiguureita ei mainita. https://journals.uu.se/IJRP/article/view/358
- Why are we chasing nostalgia in video games?, kirjoittajana Teoman Kars, tiivistää otsikon mukaisen artikkelin. https://www.tuni.fi/playlab/why-are-we-chasing-nostalgia-in-video-games/
- Powered by the apocalypse, part 10: 3 underlying models, kirjoittajana Vincent Baker, selittää miten Maailmanlopun voimaannuttamat pelit käsittelevät ristiriitoja, kolmen eri esimerkin kautta. https://lumpley.games/2023/12/17/powered-by-the-apocalypse-part-10-3-underlying-models/