Kampanjer i Horten eller omegn

Jeg kan begynne en ny kampanje eller mini-kampanje på høsten. Jeg kan også spille i en kampanje eller kortere spill, viss andre har noe å tilby. Gjerne fysisk spilling.

Logistikk og praktisk

Jeg bor i Horten, men leiligheta er for liten for å spille der uten å forstyrre familieliv. Kan godt reise til Tønsberg eller Moss (og til liknende avstand) for å spille. Det er mulig at jeg kan benytte Bakkenteigen-kampus av universitetet, men det må jeg sjekke. Språket blir norsk, engelsk eller noe mellom dem. Jeg ville foretrekke å ha en fast spilledag, ukentlig eller per to eller tre uker. På hverdager fra 17 eller 18 til 21 eller 22, eller mer fleksibilitet under helger. Ikke mandager eller tirsdager.

Som spiller

Jeg er mest glad i spill der spillerne har en stor innflytelse i det som skjer, gjerne via rollene sine. Jeg har spilt en del OSR og er glad i det. Jeg vil også bli mer kjent som spiller med dramaspill som Champions now, Circle of hands, Burning wheel, The shadow of yesterday/Solar system eller tradisjonelle rollespill spilt med fokus på rollenes (og spillernes) valg og hva som følger fra dem.

Jeg er ikke glad i skjulte jernbaner eller andre spillemåter der spill-lederen er ikke åpen om hvordan spillet kjøres.

Kampanjepremisser som spill-leder

Apocalypse world
Verden har gått under. Du kan mye. Hva gjør du av denne brukken verdenen? Mer info: http://apocalypse-world.com/backpitch.html
Antall spillere: Minst 2 regulære, 2-5 per spillgang. Vi sikter mot 3 eller 4 vanligvis.
Spillverden: Skapes via spilling på første spillgang.
Lengda: Vi kan få noe gjort i omtrent to til tre spillganger, får et litet ark spilt i rundt fem. En fullstendig kampange tar kanskje 20, pluss minus ti, spillganger?
Signifikans: Spillet som skapte PBTA-rørelsen.
Erfaringa mi: Jeg har kjørt halvannen korte kampanjer før, men for flere år siden. Krever litt repetisjon.

Burning wheel
Albigenserkorstoget begynte i 1209, der katoliske drepte og ødela mange katarer i nærheta av Carcassonne. Vi spiller noen år før det; ei gruppe magikere har bestemt å sette opp et sted der de kan utvikle magi og metafysikk i fred og ro og har fant en plass som egner seg godt til det; i det minste er det kraftig i magi (men hvorfor?). Vi spiller hvordan det går an å etablere sånn en plass og hva slags dramatikk det blir mellom de ulikene ønskene magikerne har.
Antall spillere: 2-4, minst 2 regulære. Viss vi fortsetter med kampanjespilling, går det greit med større fleksibilitet.
Lengda: Rundt fem spillganger for å spille etableringsfasen. Viss vi har lyst, kan vi godt fortsette til en ordentlig kampanje etterpå, med politikk, magisk utforsking og korstoget.
Erfaringa mi: Jeg er godt kjent med spillet.

Coup de Greyhawk i Maure
Greyhawk er en vakker og fantastisk verden, men også farlig. Klarer dere å få rollene deres til å overleve og lykkes i denne verdenen? Vi tar den klassiske D&D-verdenen og gir den et nytt liv ved å ta alver, dverger osv. som fantastiske vesener fra mytologi, ikke mennesker i gummimasker, og gir litt mer oppmerksomhet til religiøn, samfunnet osv. òg. Rollene på første nivå er nesten som alle andre i verdenen, men viss de overlever og får erfaring, blir de mer og mer pulp-helteaktige, kanskje heile vegen til edelskap eller guder. Spillet begynner med huleutforsking for å skape erfaring med spillet og spillemåten, men kan utvides (etter spillernes ønsker) til villmarkekspedisjoner, astrale drømmeverdener, urbane eventyr, metafysiske eksperiment, osv. Klarer vi å spille vegen til navnnivå? Manifesto om spillemåten: https://www.arkenstonepublishing.net/isabout/wp-content/uploads/2022/05/Muster-Manifesto.pdf . Mer info og søsterkampanje på nett: https://discord.gg/emWyVweF .
Antall spillere: Ingen begrensninger. Et åpent spillbord.
Lengda: Ingen begrensninger, men spillet samler inn mer djupde jo lengre vi spiller det.
Erfaringa mi: Jeg er godt kjent med spillemåten og ok med reglene.

Les mystères parisiens
Paris rundt 1650 (musketør-tidsalder) er en storby som er midt i kriser og forendringer: protestanter, katolikerer, adel, konge, almuen, og i tillegg er Frankrike i kriger med naboer. Tankesett endres langsomt mot det moderne og vitenskapelige. Her spiller vi ei gruppe som prøver å få nok penger for å overleve mens de utforsker mysterier, både okkulte og ikke. Målet er å få ordentlig utforsking og kanskje politisk spilling i gang i en urban sandkasse.
Antall spillere: Minst to regulære eller tre semiregulære, ellers er det vanskelig med langsiktig utforsking.
Lengda: Minst tre spillganger for å få noe gjort, men kan fortsette så langt som vi har lyst til.
Regelsett: Veldig enkelt, inspirert av Miseries and misfortunes, men poenget her er ikke å ha kompleksitet i reglene som møter spillerne.
Erfaringa mi: Jeg har kjørt et urbant eventyr som var ok, men her er det mye å lære for meg òg.

Sorcerer
Vi spiller i nåtidas Norge. Magien fins ikke, demoner fins ikke, men dere har mant fram en demon hver. Og det gikk greit for en stund, kanskje årevis, men nå har det skjedd noe som sparker livet ditt ut av balanse. Kan tjenesteånden din redde deg, eller sluker den opp det som står igjen av det menneskelige i deg? Det spiller vi for å finne ut.
Antall spillere: 2-4, helst regulære spillere.
Lengda: Jeg gjetter at det tar fra fire til ti spillganger for å løyse situasjonene på en eller annen måte. Det kan være mulig å fortsette etterpå.
Signifikans: Spillet som sette i gang indie-rørelsen.
Erfaring: Har prøvd å spill-lede én gang før, men kampanjen fungerte da ikke og døde ut.

Kampanjer i Horten eller omegn

Vastaa

Täytä tietosi alle tai klikkaa kuvaketta kirjautuaksesi sisään:

WordPress.com-logo

Olet kommentoimassa WordPress.com -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Twitter-kuva

Olet kommentoimassa Twitter -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Facebook-kuva

Olet kommentoimassa Facebook -tilin nimissä. Log Out /  Muuta )

Muodostetaan yhteyttä palveluun %s

This site uses Akismet to reduce spam. Learn how your comment data is processed.