- How to apply a design thinking, HCD, UX or any creative process from scratch — Revised & New Version, kirjoittajana Dan Nessler, https://uxdesign.cc/how-to-solve-problems-applying-a-uxdesign-designthinking-hcd-or-any-design-process-from-scratch-v2-aa16e2dd550b, kuvailee yleisen ongelmanratkaisutoimintamallin, josta saattaa olla iloa pelisuunnittelussakin.
- Wargaming handbook, https://www.professionalwargaming.co.uk/DCDC_Doctrine_UK_Wargaming.pdf, kuvaa brittein armeijan lähestymisen sotapelaamiseen.
- Anmeldelse: NOMERNE rollespillet, kirjoittajana Morten Greis Pedersen, https://rollespil.blog/2021/11/29/anmeldelse-nomerne-rollespillet/, arvostelee hyvin perinteisen aloittelijaroolipelin nimeltään Nomerne. Peli käyttää kuvia hyväkseen merkittävissä määrin.
- Don’t rest your head, https://www.laenestolsrollespil.dk/2018/04/07/dont-rest-your-head/, kertoo Älä silmiäsi sulje -pelistä (engl. Don’t rest your head) monelta kantilta ja pelaamiseen perustuen.
- Definitions of “role-playing games”, kirjoittajina José P. Zagal and Sebastian Deterding, ja kappale Role-playing game studies: transmedia foundations -kirjassa, esijulkaisu https://nitessine.wordpress.com/2019/06/17/free-stuff-chapters-from-role-playing-game-studies-transmedia-foundations/, käsittelee määrittelemistä toimintana ja eri tyyppisiä määritelmiä. Sen jälkeen se käsittelee pintapuolisesti erilaisia roolipelaamisen muotoja.
- Precursors, kirjoittajana Jon Peterson, kappale kirjassa Role-playing game studies: transmedia foundations, käsittelee erinäisiä sotapeliperinteitä ja yhteisen tarinankerronnan, maailman luomisen ja roolin ottamisen perinteitä, jotka edelsivät tai rakensivat pohjaa Luolia ja lohikäärmeitä (engl. Dungeons and dragons) -pelille.