- Principer för skräckregler, https://www.rollspel.nu/threads/principer-f%C3%B6r-skr%C3%A4ckregler.75318/, mainitsee tunnelmoimaan kauhupeliin sopivia ja sopimattomia pelkosääntöjä.
- Winning and losing play an important role in social player behaviour over the level of violent content, https://www.tuni.fi/playlab/winning-and-losing-play-an-important-role-in-social-player-behaviour-over-the-level-of-violent-content/, tiivistää Vanessa Hemovichin tutkimuksen, jossa huomattiin sähköisissä peleissä häviämisen vaikuttavan väkivaltaa enemmän pian tapahtuvaan epäsosiaaliseen käytökseen.
- Dungeons & Dragons is a case study in how capitalism kills art, kirjoittajana Leonard Pierce, https://jacobinmag.com/2021/11/dd-ttrpgs-gygax-arneson-peterson-games-capitalism, pohtii Luolien ja lohikäärmeiden historiaa markkinataloutta vastustavasta näkökulmasta ja perustuen Jon Petersonin kirjaan Game wizards: The epic battle for Dungeons & Dragons. Kirjoitus on täysin sokea muille ja erityisesti epäkaupallisille roolipeleille.
- Skills in Undiscovered, esitelmöitsijänä Ron Edwards, https://www.youtube.com/watch?v=8VF2h-RQ244, käsittelee taitojärjestelmiä useissa eri sääntöjärjestelmissä ja monipuolisesta näkökulmasta, ei pelkästään taitojen lukumäärän kautta.